Меню

Укр Рус

Як антивіруси економлять гроші власників бізнесу

Як антивіруси економлять гроші власників бізнесу
01.12.2014
77505

Проблема кібербезпеки актуальна як для великих корпорацій, так і для середнього та малого бізнесу. Сьогодні набагато дешевше платити за профілактику загроз, ніж ліквідувати наслідків дій шкідливого ПЗ, масштаби яких непередбачувані. Незважаючи на існуючу загрозу, до захисту своєї електронної сфери не всі підходять з належною увагою. Серед вітчизняних компаній ще існує думка, що це справа десята і акцентувати увагу на ній не варто. Крім того, компанії побоюються репутаційних проблем. Саме це питання часто виявляється найважливішим і блокує багато ініціатив пов'язаних з кіберзахистом.

У теж час за результатами досліджень проведених в країнах СНД кіберзахист компаній, будь то локальна мережа, сервер або web-додатки, в 9 з 10 випадків абсолютно недостатній. Дані сегменти мають безліч вразливих місць, через які компаніям можна нанести несумірний з витратами на їх профілактику збиток.

Основні загрози

Чим конкретно загрожує зараження і активна діяльність шкідливого ПЗ в комп'ютерах компанії? Варто відзначити, що, як правило, це призводить до цілого комплексу проблем. Найбільш неприємним моментом, може бути формування системної проблеми з грошовими рахунками клієнтів. Особливо це актуально для фінансових установ. Втрата довіри клієнтів - найстрашніше, що може статися з такого роду фірмами.

Основні ж фінансові втрати виробничих, сервісних компаній і фірм-реалізаторів, наприклад, інтернет-магазинів, формуватимуться у разі блокування роботи. Простий коштує грошей. День роботи середнього інтернет магазину - це продажі на $ 2-5 тис. День роботи великої авіакомпанії, наприклад Deutsche Lufthansa - 25-30 млн євро. Все це мінус в профіт компанії і плюс в загальну скарбничку втрат здатних завдати шкідливим ПЗ.

Є ще й непрямі втрати, наприклад, за споживання електрики і інтернет-трафіку. Принцип роботи багатьох вірусів, троянів має таку складову як зростання споживання енергії, як правило, за рахунок збільшення тривалості роботи зараженого ПК, без участі користувача. У масштабах великої компанії та існуючих в Україні тарифів для юридичних осіб, рахунки можуть значно зрости. Також це призводить до швидщого псування устаткування і загального сповільнення роботи.

Не забувайте також і про процес відновлення працездатності, на який може піти не один десяток людино-годин, додаткових витрат на придбання обладнання та програмного забезпечення, web-додатків, сайтів. Тільки на елементарне відновлення ОС на 100-120 однакових по набору параметрів машинах у групи професіоналів піде 2-3 дні. Якщо ж буде пошкоджена серверна частина, то терміни можуть істотно зрости.

Калькулятор втрат

Наявність антивірусного ПЗ значно скорочує вірогідність тотального зараження. Сучасні антивіруси, наприклад, використовують евристичні аналізатори, а також здійснюють проактивний захист і інші заходи, спрямовані на запобігання появі проблеми або її локалізації.

Те, що встановлення антивірусного ПЗ набагато ефективніше вирішення проблем, що  виникають при його відсутності - факт. Вартість бізнес-версій антивірусів від сучасних лабораторій істотно відрізняється. При цьому їх різноманітність дозволяє підібрати відповідний продукт конкретному підприємству та під конкретні вимоги.

Так, наприклад, український Zillya! Антивірус для бізнесу за умови установки на 100 корпоративних ПК обійдеться в 120 грн ($ 8) за один комп'ютер на рік. Таким чином всі витрати будуть дорівнювати 12 тис. грн. в рік ($ 800). Всі сучасні антивіруси мають досить велику базу вірусних сигнатур. Крім того, в пакет послуг включена можливість користуватися службою підтримки компанії. У складних випадках фахівці компанії навіть віддалено зможуть вирішити виникаючі у користувачів проблеми. Схожий перелік послуг надають всі великі розробники антивірусного ПЗ.

Навіть при розрахунку порівнянь плюсів і мінусів використання преміальних версій корпоративних програмних продуктів, вартістю від 500 грн за ПК користь від користування антивірусом не викликає питань.

Спробуємо на прикладі середнього інтернет-магазину прорахувати всю економіку процесу. Втрати тільки від одного дня простою будуть у розмірі $ 2-5 тис. Базуючись на даному прикладі видно, що збитки фірми можуть скласти $ 5-10 тис. за два дні, при умові, що не ушкоджена серверна частина мережі. Таких заражень при слабкому кіберзахисту може бути 3-5 на рік, і це не рахуючи варіанти можливих атак конкурентів та інших вірусних проблем. За умови триразової зупинки підприємства в рік компанія, за найскромнішими підрахунками, здатна втратити від $ 15-30 тис.

Використання антивіруса вартістю $ 8 за один ПК дозволить заощадити тисячі доларів. Навіть придбання преміальних корпоративні продуктів по $ 50 за ПК в рік ($ 5000 на 100 комп'ютерів), набагато вигідніше, ніж витрати на ліквідування наслідків дій шкідливого програмного забезпечення і зростання непрямих збитків компанії.

Вам сподобалась стаття?

Так
ні

Надішліть нам свої зауваження

Будемо раді конструктивній дискусії
Так

Підпишіться на розсилку "Все про кіберзахист"

Будьте в курсі, як захистити себе від кіберзагроз