Меню

Укр Рус

Вірусні бази: масивність або актуальність

Вірусні бази: масивність або актуальність
27.01.2015
87943

Антивірусна лабораторія Zillya! розпочинає серію публікацій для власників малого та середнього бізнесу. Матеріали покликані відповісти на деякі важливі питання, що виникають при виборі антивірусного ПЗ.

Суперечлива масивність

Не варто забувати, що головним завданням будь-якого антивірусу є захист даних ПК від шкідливих програм і блокування незаконних проникнень шкідливого ПЗ в систему. Весь захист будується на кількох важливих наріжних каменях.

Саме тому, насамперед, ми розглянемо питання вірусних баз - найважливішої складової антивіруса. Гострота даного питання велика і полягає в тому, що часто користувач не розуміє в чому різниця між великою й актуальною вірусної базою.

Використання даного показника в маркетингових цілях найчастіше є зворотною реакцією на запити необізнаних користувачів. Так, у свідомості більшості існує переконання, що чим більше база вірусів - тим краще антивірус. Звичайно, її розмір побічно говорить багато про що. Наприклад, про те, що компанія працює в даній сфері досить давно і її досвід великий.

Однак у цього аспекту і, здавалося б, очевидної переваги є зворотна сторона. Наявність великої антивірусної бази в деяких випадках здатна серйозно гальмувати роботу персональних комп'ютерів та локальної мережі в цілому. Це може негативно позначатися на роботі підприємства і його ефективності. Крім того «важка» база вірусів, як правило, несе в собі відомості про такі старі шкідливі програми, які зустрічаються на просторах Мережі дуже і дуже рідко.

Нерозуміння цього аспекту, призводить до того, що власник невеликого бізнесу, купуючи антивірус з величезними базами, значення які яскраво «розписали» у рекламі піарники антивірусної компанії, отримує проблеми, звідки не очікував. Громіздка програма суттєво навантажує ПК підприємства, що призводить до зниження продуктивності праці і доходів.

«Варто розуміти, що однозначно судити про якість антивірусу за розміром баз вірусних сигнатур не варто. Цей аспект важливий, але може статися, що це буде схоже на спробу виміряти обсяг двигуна автомобіля чашками. Тільки ці самі чашки у кожного будуть різні, і однакова їх кількість не означатиме рівність обсягів агрегатів. Справа в тому, що методологія створення вірусних баз у антивірусних лабораторій може істотно відрізнятися. Може виявитися так, що база в 10 млн вірусів буде «легше» бази в 5 млн. Вся справа в особливостях їх створення. Для того щоб правильно вибрати підходящий продукт необхідно звертатися до професіоналів і більш детально підбирати потрібний підприємству продукт»,- говорить Олег Сич, технічний директор української антивірусної лабораторії Zillya!

Думка професіонала в цьому питанні може бути дуже важливою для компанії, оскільки на купівлю антивірусного ПЗ витрачаються досить великі кошти підприємства. Так, ціна корпоративної версії (до 5 ПК) відомого антивірусу стартує від 2000 грн. Більш розрекламовані компанії встановлюють за захист аналогічної кількості ПК ціну від 3000 грн. Варто відзначити, що вітчизняні версії корпоративного захисту від шкідливих програм в кілька разів дешевше і стартують від 700 грн.

Важлива актуальність

Часто, альтернативою «масивності» вірусних сигнатур стає її «актуальність». Як правило, вибір підходу до того, як розвивати свою вірусну базу, є стратегічним рішенням конкретної антивірусної компанії. Правильний підхід у цьому питанні здатний створити умови коли, відносно невелика база, в яку виділені найпоширеніші та небезпечні шкідливі програми останніх кількох років, може бути набагато ефективніше громіздкою вірусної «літопису».

Як правило, антивірусна компанія, що не керується лише рекламними заявами, а націлена на надання якісного продукту, проводить «інвентаризацію» своїх вірусних баз для оптимізації їх роботи і розміру. Саме тому кількісно бази вірусних сигнатур можуть змінюватися після їх автоматичних або примусових оновлень. У цьому немає нічого особливого, оскільки це частина робочого процесу. Так, за даними лабораторії Zillya! за останнє 4 роки кількість нових шкідливих об'єктів, які додаються в бази вірусних сигнатур антивірусу, зросла з 40 тис. до 60 тис. в день.

Тому при виборі антивірусного рішення для свого підприємства антивірусна лабораторія Zillya! радить:

Правило 1. Звертатися до фахівців (системних інтеграторів), щоб максимально правильно вибрати необхідне конкретно вашому підприємству антивірусне рішення. Не бійтеся дзвонити, писати і питати.
Правило 2. Не йти наосліп на поводу у рекламних слоганів. Не полінуйтеся самостійно почитати необхідну літературу і спеціалізовані Інтернет ресурси. (Antivirus.ua, IT-Expert, Ain.ua).
Правило 3. Не гнатися за дорогими рішеннями для великого бізнесу. Пам'ятайте! Не все, що добре для великої компанії буде плюсом для невеликого колективу. Все може бути якраз навпаки.

 

Вам сподобалась стаття?

Так
ні

Надішліть нам свої зауваження

Будемо раді конструктивній дискусії
Так

Підпишіться на розсилку "Все про кіберзахист"

Будьте в курсі, як захистити себе від кіберзагроз