BackUp – запорука збереження інформації
Важливим аспектом інформаційної безпеки приватних осіб та підприємств є налагоджена система резервного копіювання даних. Правильно налаштований механізм дозволить практично на 99% убезпечити себе від втрати важливої інформації в наслідок «падінь» операційних систем, дій шкідливого програмного забезпечення, людського фактору тощо. Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно побудувати системне резервне копіювання – BackUp.
Філософія BackUp
В першу чергу резервне копіювання – комплексне поняття, яке включає в себе визначення об’єму корисної інформації та частоти ітерацій резервного копіювання, які потрібні для безболісного відновлення необхідної інформації.
Для правильної побудові системі резервного копіювання даних, яку ще називають BackUp, важливо зрозуміти, що це систематичне копіювання НАЙВАЖЛИВІШОЇ інформації. Інколи в корпоративному секторі повне резервне копіювання просто неможливе, оскільки вимагає значних технічних ресурсів, які складно виділити або придбати для таких цілей.
За словами Олега Сича, технічного директора антивірусної лабораторії Zillya!, для розуміння яку інформацію потрібно «резервувати» варто уявити, що завтра Ви прокидаєтесь, а абсолютно всієї інформації на вашому комп’ютері немає: «Подумайте, яка інформація була важливою для Вас, втрата яких даних є болючою і відновити які неможливо. Звичайно, системні файли Windows Ви можете відновити із встановленням нової операційної системи, улюблені фільми чи музику можна знову скачати з глобальної мережі. Головним об’єктом BackUp має бути та інформація, яка не підлягає відновленню».
Правило 321
Для побудови ефективної системи резервного копіювання інформації, неважливо на приватному чи корпоративному рівні, потрібно виконувати деякі базові настанови. За роки вони сформувались в, так зване, «Правило 321».
Суть цієї цифри полягає у тому що:
- Резервне копіювання має відбуватись мінімум в трьох екземплярах.
- Розміщуватись на носіях інформації двох різних фізичних форматів.
- Одна копія має знаходитись поза офісом: на зовнішніх серверах, флеш накопичувачах тощо.
Чим більше пунктів Правила Ви використовуєте, тим на порядок вищою стає безпека інформації та впевненіше наближається до нуля вірогідність втрати даних. Звичайно, можна виконувати, наприклад, два пункти «Правила», якщо повна формула по якимось причинам занадто складна чи затратна.
Де зберігати збережене?
Важливо детальніше розглянути другий пункт «Правила 321», а саме де і як зберігати інформацію під час резервного копіювання.
Раніше особливої альтернативи не було. Фізичні носії інформації, наприклад, CD-диски, HD-диски, флешки були єдиним варіантом. Вони залишаються актуальними і зараз, оскільки мають одну унікальну перевагу – не маючи до них фізичного доступу їх вкрай важко знищити.
В той же час, технічний прогрес пропонує нам більш зручний та технологічний спосіб збереження резервних копій – хмарні сервіси. На сьогодні їх вже досить багато і вони пропонують достатньо великий об’єм пом’яті, який можна використовувати для збереження інформації. Найбільш популярні - Dropobox, OneDrive, BoxCom, Mega, GoogleDrive.
За словами Олега Сича, це дуже зручні сервіси, які в рамках процесу резервного копіювання використовуються наступним чином. «У Вас на комп’ютері фактично буде створена віртуальна папка, при збереженні файлів у яку, вони автоматично завантажаться на сервер і Ви навіть зможете отримати доступ до файлів з інших пристроїв, головне при цьому мати доступ до Інтернет. Це, безумовно, дуже зручно, адже кожного разу коли Ви будете зберігати файли, вони автоматично будуть копіюватись на сервер. Стандартною практикою подібних сервісів є те, що безкоштовно вони дають певний об’єм інформації від 2-х до 50-ти ГБ, а вже за більший об’єм потрібно буде платити у формі передплати. Звичайно, це не виключає певні ризики зламу Вашого аканту і втрати інформації» - зазначає Олег Сич.
В цілому, хмарні середовища є гарною можливістю виконати третій пункт Правила – зберігати одну з копій резервної інформації поза межами офісу.
Як часто робити резервне копіювання
Окремо варто сказати про те коли і як часто робити резервне копіювання. Експерти інформаційної безпеки радять робити це як найчастіше. Однак, для цього потрібна висока самоорганізація користувачів. Нажаль, не кожен зможе змушувати себе кожен день робити резервне копіювання. В цілому варто виходити з того, що BackUp має проводитись не рідше ніж один раз на тиждень, при умові, що втрата інформації є для вас критичною.
Для того щоб не забувати робити цей важливий процес, особливо в корпоративному сегменті, радимо налаштувати, як мінімум автоматичне резервне копіювання інформації в хмару, або декілька подібних, але різних сервісів.
Пам’ятайте, дбайливе ставлення до важливої інформації – запорука її надійного зберігання. Користуйтесь правилами правильного BackUp і важливі дані завжди будуть у Вашому розпорядженні.