Меню

Укр Рус

БІЗНЕС ЛИКБЕЗ: ЯК СТВОРИТИ СВІЙ АНТИВІРУС ЗА МІСЯЦЬ?

БІЗНЕС ЛИКБЕЗ: ЯК СТВОРИТИ СВІЙ АНТИВІРУС ЗА МІСЯЦЬ?
21.08.2014
90464

Світовий ринок програмного забезпечення у сфері інформаційної безпеки зростає з року в рік. Якщо в 2011 році його обсяг оцінювався в 17,7 млрд. Доларів, то 2013 закінчився на позначці 22 млрд. Доларів.

При цьому практично 90% ринку контролюються 10 вендорами, про що свідчать щорічні звіти компанії  OPSWAT.

 

Володіючи значними ресурсами, такі гіганти антивірусної індустрії, як Лабораторія Касперського, Symantec, McAfee, ESET на сьогоднішній день на голову сильнішими за своїх конкурентів з категорії "інші". Це стосується як технологічної, так і маркетингової складових бізнесу.

Carpe diem

Мало хто знає, що ринок антивірусного ПЗ насичений безліччю рішень. Маркетингові дослідження лабораторії Zillya! показують, що в світі існує більше 300 антивірусів! Як правило, це локальні антивірусні бренди, що працюють на ринку однієї або декількох країн.

Сумарна ринкова частка подібних продуктів в рідких випадках досягає 10%. Але, якщо врахувати обсяги ринку і його зростання з моменту виникнення індустрії, то навіть 10% - це привід для боротьби. Наприклад, 10% від українського ринку антивірусного ПЗ - це приблизно 6-7 млн. грн.

Ті компанії і підприємці, які вважатимуть антивірусний ринок привабливим і захочуть створити продукт під власним брендом, зіткнутися з різними бар'єрами входу. Щоб створити свій антивірус і повторити технології захисту зі списку "the must", доведеться інвестувати серйозні гроші і витратити на розробку не менш року. Команда маркетологів, в свою чергу, повинна буде переконати потенційних користувачів, що новий продукт здатний виконувати базову функцію - захищати комп'ютер від вірусів.

Вагомим аргументом може стати проходження продуктом визнаних у світі тестів антивірусів: AV-comparatives, VB100, AV-test. Для цього знадобитися терпіння, гроші і ... якісний продукт, підтримуваний власної вірусної лабораторією.

Оцінюючи технологічні бар'єри входу в галузь, витрати на утримання власної антивірусної лабораторії, компанії, що бажають увійти на цей ринок, все частіше вдаються до такої послуги антивірусних вендорів, як co-branding.

 

Антивірус за 1 місяць: co-branding

Co-branding передбачає створення нового антивірусного продукту на основі вже існуючого рішення. На практиці це означає, всі бажаючі можуть почати роботу на ринку антивірусного ПЗ під своїм брендом, взявши за основу антивірусні продукти вендора, що пропонує послугу co-branding.

На сайті http://antivirusoem.com/suppliers.html розміщений цілий список антивірусних компаній, які працюють в напрямку описаних партнерських програмам. Серед вендорів є гучні імена: Лабораторія Касперського, ESET, Bitdefender та інші. У списку також представлений український розробник –  Антивірусна лабораторія Zillya!

Спрощено, Co-branding - це зміна дизайну і назви існуючого антивірусного продукту і продаж його під іншим брендом, де постачальник продукту, вендор, що володіє своєю антивірусною лабораторією, забезпечує новий продукт оновленнями антивірусних баз і надає технологічну підтримку co-branding партнеру.

Чому це вигідно вендору?

Як правило, вендори:

1. Пропонують послугу ко-брендингу для компаній, які планують працювати на ринках не цікавих вендору або таких, на які він не збирається працювати найближчим часом під власним брендом. Це означає, що новий продукт не загрожує бізнесу вендора, а в деяких випадках, навпаки, дозволяє краще зрозуміти специфіку нового ринку.

2. Вендори досить добре заробляють на ліцензійних відрахуваннях і самій  зміні продуктів. Порядок сум, про який йде мова при редизайні продукту і його перейменування - від 20 тис. у.о.

Популярність ко-брендингу для компаній, які створюють свій антивірусний бренд, також легко пояснити:

 

1. Ко-брендинг партнер обходить технологічний бар'єр входу на ринок і йде від витрат, пов'язаних зі створенням антивірусних технологій, підтримкою антивірусних баз, вірусної аналітикою. Компанія може сконцентруватися виключно на маркетингової частини бізнесу.

2. Новий антивірус може бути створений всього за 1-2 місяці. Це означає, що вже через декілька місяці ко-брендінговий продукт буде поставлений кінцевому користувачеві.

3. Творці нового антивірусного продукту можуть залишатися гнучкими в питанні вибору технологій антивірусного захисту і отримати продукт, який за якістю може навіть перевершувати продукт вендора. Як? Дуже просто. Підключивши відразу кілька антивірусних движків в свій продукт.

В той же час, ко-брендинг має і ряд недоліків як для вендора, так і для творців нового антивірусного бренду.

1. Ризики вендора, як правило, пов'язані саме з бізнес-стороною. Успіх нового антивіруса на певному ринку все ж може ускладнити входження вендора на цей ринок в майбутньому. Також, вендор не застрахований від того, що зростання бізнесу ко-брендинг партнера дозволить йому посилити тиск на вендора в питанні ціни за кожну поставлену ліцензію і, в кінцевому рахунку, навіть перейти до іншого вендору.

2. Для компаній, що створюють свій продукт на основі існуючого, основні ризики бізнесу пов'язані саме з технологіями. Новий продукт автоматично переймає всі недоліки існуючого і безпосередньо залежить від його технологічного розвитку і рівня підтримки вендором.

Шанси co-branding антивірусів в Україні

Український ринок антивірусів по різних оцінках - це 60-70 млн. грн. У цю суму входить великий корпоративний сектор, державний сектор, ринок кінцевого споживача. Великі вендори, такі як Лабораторія Касперського, ESET, Avast, Доктор Веб, Symantec, McAfee контролюють до 95% ринку, при цьому конкуренція на ринку досить жорстка.

Вендори не шкодують бюджетів на рекламу своїх продуктів і посунути їх з ринку буде дуже складно. Говорити про вхід на ринок України без серйозних вкладень в маркетинг буде складно. Прикладом може служити спроба Panda Antivirus закріпитися на ринку України в 2012-2013 роках або програш конкурентної боротьби не менш великим вендором, Trend Micro, чиї продукти ще 8 років назад займалі 20% ринку країни.

Перспективи антивірусного продукту, створеного в рамках ко-брендингу, можуть бути пов'язані в Україні з діяльністю компаній, що мають широкий вихід на кінцевих користувачів. Мова йде в першу чергу про інтернет-провайдерів, мобільних операторах, можливо, великих дистриб'юторів ПЗ.

Маючи аудиторію користувачів 100 тис. І вище вже можна подумати, чому б не створити додатковий сервіс для своїх користувачів у вигляді антивіруса під власним брендом. Оцінювати привабливість такого починання з точки зору бізнесу - питання не просте, так як багато буде залежати від домовленостей компанії з постачальником антивірусних технологій: вартість створення брендованого продукту, суми ліцензійних відрахувань та інших умов. Однозначно можна сказати лише одне: створення брендованого антивіруса точно позитивно вплине на кореневій бренд самої компанії.

 Матеріал підготовлений Олегом Сичем, технічним директором  антивірусної лабораторії Zillya!

Вам сподобалась стаття?

Так
ні

Надішліть нам свої зауваження

Будемо раді конструктивній дискусії
Так

Підпишіться на розсилку "Все про кіберзахист"

Будьте в курсі, як захистити себе від кіберзагроз