Меню

Укр Рус

Клікфрод: Не плати за шахрайський клік

Клікфрод: Не плати за шахрайський клік
06.03.2015
74293

Реклама в Інтернеті – це вдалий інструмент просування товарів та послуг. Однак, будьте уважні, зловмисники можуть «нагріти руки» на вашому рекламному бюджеті. При цьому ви не отримаєте конверсії від інформування потенційних клієнтів про товари чи послуги які ви надаєте, а гроші за кліки по банерам та переходи на ваш сайт заплатити доведеться.

«Поїдання» рекламних бюджетів

Шахрайські дії, направленні на організацію «кліків» по рекламних банерах або контекстній рекламі мають назву клікфрод. Цей вид ошукування сьогодні має тотальний характер на просторах Мережі. Фактично, від 20-40 % всіх переходів по рекламних банерах здійснюється не реально зацікавленими користувачами, а ботами за допомогою спеціально написаних скриптов – в цілому,автоматично. Загальні фінансові втрати від дій клікфрод-шахраїв в світі складають від 1 до 1,5 млрд дол.

Як це працює? Фірма, яка бажає прорекламувати себе, свій продукт, послугу створює рекламний банер, або текстове повідомлення. Потім за допомогою спеціальних сервісів (Яндекс. Директ, Бегун, Google AdSense) запускається PR-компанія.  Рекламування може бути у формі Pay per click (РРС) (з англ.  «платити за клік» ) що частіше за все маєть вигляд, наприклад,  контекстних повідомлень які показуються користувачеві при відвідуванні тематичних сайтів. Здавалось, це має гарно працювати, адже рекламу конкретного товару бачить саме зацікавлена аудиторія. Однак, на ділі це поле для шахрайства.

Беручи як приклад систему РРС, де рекламодавець платить за кількість переходів на його сайт за об’явою чи банером з певного ресурсу, складається ситуація, що стимулює нечесних вебмайстрів або шахраїв робити масові склікування такої реклами.  Виходить що таким чином вони отримують дохід з ваших рекламних бюджетів, а ви не отримуєте за свої гроші реальних зацікавлених користувачів. Великі клікфрод-афери реалізуються за допомогою ботнетів – мереж заражених шкідливим ПЗ комп’ютерів, які, керуючись з одного центру роблять масові «склікування» реклами на відповідних сайтах. Сьогодні це досить прибутковий бізнес. Адже, власник, середньої зомбі-мережі, яка складається з декількох тисяч ПК може заробити на клікфроді до 50 тис дол. в місяць.

До таких методів можуть вдаватися і нечесні конкуренти, організовуючи, чи замовляючи компанії по склікуванню повідомлень конкурентів, таким чином витрачаючи їх рекламний бюджет та не даючи можливості їм отримувати нових клієнтів.

Прикмети клікфроду

Спеціалісти антивірусної лабораторії Zillya! пропонують рекламодавцям взяти за правило відстежувати свої PR компанії та витрату рекламних бюджетів, покладаючись не тільки на інформацію від сервісів контекстних оголошень.

В цьому контексті пропонуємо декілька ознак які можуть вказувати на те, що бюджет рекламної компанії «з’їдається» клікфрод -шахраями. Починати турбуватись потрібно у випадках якщо:

  1. Відбувається масований перехід на ваш сайт по рекламних повідомленнях з однієї IP-адреси.
  2. Час проведений на вашому сайті «користувачами», що перейшли з підозрілої площадки, не перевищує 1 секунди.
  3. Ви звернули увагу на незвичайну зацікавленість вашою рекламою, яка генерується на сайтах одного з ваших партнерів. Це може бути ознакою накручування кліків.
  4. Різко зросла активність переходів одразу по всіх «ключових словах».
  5. Переходів на ваш сайт з рекламних банерів, повідомлень багато, але фактично нових клієнтів, користувачів не стало більше.

Що робити, якщо вас «склікують»?

Головними ліками від клікфроду на сьогодні залишається уважність та самоорганізованість рекламодавця. Насправді, говорити про повну безпеку від цієї проблеми неможливо.

Головне, що треба зробити у разі виникнення підозр:

  1. Зупинити рекламну компанію
  2. Звертатись до адміністрації сервісу, що надає послуги зі скаргою та повідомити про можливі факти клікфроду.

Не дивлячись на те що ця проблема не вирішена, великі пошукові системи, які водночас і є найбільшими операторами контекстної реклами намагаються знайти вихід зі складного становища. Наприклад вони змінюють алгоритми нарахування плати за рекламування: вводячи систему оплати за дією, або за дзвінком. Тобто йдуть на зустріч рекламодавцю в питанні перевірки конверсії від розміщення реклами. Також, компанії та сервіси відслідковують підозрілі IP адреси, що демонструють аномальні за кількістю склікування реклами, вносячи їх в чорні списки. 

Вам сподобалась стаття?

Так
ні

Надішліть нам свої зауваження

Будемо раді конструктивній дискусії
Так

Підпишіться на розсилку "Все про кіберзахист"

Будьте в курсі, як захистити себе від кіберзагроз