Соціальні мережі: іграшка, що стала зброєю
Соціальні мережі остаточно втратили свою виключно розважальну функцію. Наразі це важливий інструмент інформаційної війни, впливу на суспільну думку, засіб маніпулювання свідомістю електорату, невичерпне джерело інформації для аналізу споживацької поведінки.
Інформація – зброя
Входження соціальних мереж в побут все більшого кола людей в світі та Україні також суттєво розширює поле для впливів на свідомість громадян. Ці впливи не вичерпуються використанням даних про вподобання користувачів чи створення додаткових каналів збуту різних категорій товарів в спеціалізованих групах по зацікавленням.
Сьогодні соціальні мережі все частіше стають ексклюзивним джерелом політичної інформації для широкого кола людей, що свідомо відмовляються від споживання так би мовити «мейнстрімних» інформаційних каналів на зразок телебачення та радіо.
В суспільстві створена стійка думка про те що соціальні мережі позбавленні впливу сил, що традиційно використовували в своїх інтересах, давно «захоплені» власні СМІ в першу чергу телебачення.
Але як це буває з усім що колись мало статус унікальності, масовість та популярність суттєво знижують якість колись виключного чи оригінального продукта – теж саме відбулося і з соціальними мережами.
Наразі, це справжня зброя, адже всі ті, від кого вибагливі громадяни намагалися сховатися в соцмережах давно зрозуміли, що цей інструмент впливу набагато потужніший і сфокусованіший, ніж «напалм» традиційного ТВ.
Останні роки ми спостерігаємо такі унікальні явища, як використання «ботоферм» - об’єднання реальних та фейкових профілів, які використовують для масового впливу та зміни суспільної думки в певних групах чи об’єднаннях в соціальних мережах.
І це тільки один з багатьох проявів використання колись безпечного та навіть корисного каналу спілкування.
Інформаціна гігієна – шлях до спокійного життя
На думку, експертів антивірусної лабораторії Zillya! перший крок до безпечного використання соціальних мереж можна зробити самим, дотримуючись правил інформаційної безпеки, які не дозволять користувачу потрапити в пастки, що повсякчас створюють експерти з впливів.
Особисте життя має бути особистим, адже саме ваші вподобання та зацікавленості що є загальнодоступими дають найбільш корисну інформацію для осіб, які планують впливати на вас через соціальні мережі. Вони здатні використати її таким чином, що ви будете отримувати потрібну їм інформацію з груп та спільнот, які ви найчастіше відвідуєте і до яких звикли. Це може статися досить непомітно, але непомітний вплив - найефективніший
Приватні дані не повинні бути розміщені у відкритих профайлах соціальних мереж.
Відмітки вас на фото також може бути використано задля виявлення ваших вподобань, кола спілкування, через яке ви можете бути включені в цільову групу з використання певних технік впливів. Окрім того, мітки на фото дають можливість зацікавленим особам визначити ваше коло друзів, навіть якщо воно не є публічним в про файлі соціальної мережі.
Геолокація залишається також однією з видів інформації, за яким можна виявити ваші «больові точки» та знайти свій підхід подання інформації через групи спортклубів, клубів по зацікавленностях, закладів масового харчування, в яких були здійснені геолокаційні мітки та розміщені в про файлі соціальної мережі тощо.
Таким чином варто зазначити, що враховуючи певні поради та правила розповсюдження приватної інформації в соціальних мережах можна суттєво скоротити небажаний вплив з боку маніпуляторів свідомістю та не стати жертвою сучасних методів психологічного впливу.